Singapore

D. 9/12/2017

D. 10/12/2017

D. 11/12/2017

Så er vi ankommet til det sidste sted, inden turen endelig går hjemad. Vi tog en bus herned, som faktisk var en overraskende behagelig tur. Der var masser plads mellem sæderne, det var meget bløde sæder og så kunne de justeres, som man kunne ligge lid ned, så det var nemmer at sove. Der stod at turen ville tage cirka 5 timer, vi tog med den klokken 11.30 og skulle være ved endestationen omkring klokken 16.30 og derefter cirka 30 minutter til hotellet. Ja vi var på hotellet 19.30, så bussen var bare en smule forsinket. Så en tur der skulle tage omkring 5 timer, endte med at tage cirka 7,5 time. Vi var godt nok sultne til sidst, for vi havde jo kun fået morgenmad. Der var godt nok et stop undervejs, men ikke længe nok til at man kunne få noget mad, så vi købte noget slik i en kiosk, for at have noget. Men vi kom da frem. Da vi så ankommer på hotellet og får vist vores værelse, bliver vi meget skuffet, for vi havde valgt at bruge lidt ekstra på hotelværelse på vores sidste stop her i Singapore. Men værelset var ufattelig lille, vi kunne næsten ikke være derind med vores kufferter. Så vi tag en beslutning om at spørger i receptionen om de havde et større værelse. Vi fik så fremvist to værelser, og gik derefter ned og spurgte efter priserne og valgte at få opgraderet vores værelse. Så nu har vi mere plads og med udsigt ud over den pool der er på hotellet. Men det bliver spændende at se hvad de sidste dage af vores rejse kommer til at bringe og hvilke oplevelser vi får ud af det.

Så vi nåede ikke så meget i dag. Sent i seng, betyder oftest også sent op. Efter vi havde fået noget at spise, snakkede vi om at gå ned i poolen. Men da vejret ikke helt kunne bestemme sig for hvad det ville, ville vi lige vente og se, hvilket resulterede i en masse regn og senere torden og lyn. Så dagen har foregået på værelset, med total afslapning. Hvilket nu ikke gør mig noget, jeg synes det har været ret hyggeligt og lige hvad jeg havde brug for. Jeg er ikke vild med for mange dage hvor man ikke laver noget, men engang imellem er det nu dejligt nok ikke at skulle noget. Vores plan er i dag at gå tidligere i seng, så vi kan komme op i ordentlig tid. Men lad os nu se, det er ikke første gang vi har sagt det. Det er underligt at se alt julepynten derhjemme og alle juleforbredelserne uden at kunne være en del af det, men heldigvis er der pyntet rigtig fint op hernede, så jeg får alligevel en smule af julestemningen. Men det er nu ikke det samme som at være derhjemme med familien og opleve det.

Så i dag har vi været ude og opleve noget. Det første vi lavede i dag var at tage i Universal Studios. Det var så sjovt. Der er forskellige verdner som man går igennem. Der er i alt 7 verdner, Hollywood, New York, Sci-Fi, Ancient Egypt, Jurassic World, Landet langt langt borte og Madagascar. Så der var en smule at opleve. De havde også pyntet op til jul, så man kom rigtig i julestemning. Men en smule underligt at se juledekorationer, og så have det vildt varmt imens. Men det var en super hyggelige tur, som bød på en masse sanseindtryk. Det hele var vildt gennemført og noget af det så meget realistisk ud. Der var også foto muligheder, hvor man kunne få taget billeder med nogle af de kendte figur fra film. Der var også folk der var klædt ud som nogle af figurerne, så man kunne få taget billeder med dem. Der var blandt andet Optimus Prime og Minions. Vi fik taget billeder med minions. Vi var meget heldige at vi nåede, vi fik den anden sidste plads i køen. De også butikker i de forskellige verdner, som havde indhold der nu passede til verden. Man tænker lidt, at det da må være nok, men nej de havde da også en kæmpe butik, hvor det hele var samlet. Da vi var færdige herinde, gik vi ud og så os omkring i området. Da vi havde gjort det, tog vi videre ind til midtbyen, hvor der skulle være et julemarked. Det havde taxi chaufføren så aldrig hørt om, så han satte os af på en af de store gader, altså den gade det skulle ligge på. Det lykkes os dog ikke at finde det i dag, da vejret blev ret dårligt henad aften, men mon ikke vi finder det en anden dag. Men turen derind var dog ikke helt spildt, da jeg fik shoppet en lille smule. Det er ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget.

Endelig ordentlig mad.

Er bare glad for at få noget andet end burger, hvilket vi har fået en del

D. 12/12/2017

D. 13/12/2017

D. 14/12/2017

Så vi havde planer om at tage i vandland i dag. Vi nåede derud og det hele og skulle til at købe billetter. Der var så bare lige den lille ting, at hun rådede os til ikke at købe dem, da der kun var 3 timer til at de lukkede og der var allerede dårligt vejr og det ville højst sandsynligt ville blive værre med vejret og de derfor ville lukke tidligere. Det skal lige sige at noget af vandlandet er udenfor. Men vi tog selvfølgelig hendes råd og har planer om at tage tilbage imorgen, bare tidligere. Men da vi nu ikke kunne lave hvad vi havde planlagt, måtte vi jo komme op med en anden plan. Vores plan var så at tage med kabelbanen og se udsigten derfra. Men vi kunne ikke finde stedet hvor vi skulle stå på og damen i informationen var ikke til meget hjælp, så det blev heller ikke til noget. Så den droppede vi også, også med den tanke at vi kunne se vejret blev værre og der derfor var en chance for at den også blev lukket. Så vi tog ind i en kiosk og købte noget silk og tog tilbage til værelset og så en lille film. Det var nu også meget hyggeligt. Men en rigtig god afslutning på dagen, er at hører lidt julemusik. Så vi har ikke rigtig lavet noget i dag, men derfor er dagen nu ikke ødelagt, det er bare med at tilpasse sig situationen. Men nu må vi se om vi ikke kan komme i vandland imorgen, det kunne være hyggeligt.

Så i dag var i vandland, det var mega sjovt. Der var noget der kaldes Lazy River, hvor man bare ligger i en badering og så følger strømmen rundt. Det var egentlig en rimelig lang tur, der gik gennem næsten hele parken. Der var også et bassin hvor der blev lavet bølger, så man blev skubbet rundt i vandet. Det var meget sjovt og det handlede om at time ens bevægelser med bølgerne, ellers fik man vand i hovedet. Der var også en labyrint, hvor man gik igennem forskellig steder, hvor man blev ramt af vand på forskellige måder. Det var alt i alt en rigtig sjov tur og vi tilbragte da også mellem 3 og 4 timer derinde. Stedet blev lukket en time tidligere end planlagt, da vejret blev dårligere og da det er udendøres så lukker de ned. Herefter tog vi tilbage til hotellet hvor vi har været igang med at pakke vores ting, da vi imorgen aften tager mod lufthavnen. Så nu er jeg helt klar til at tage hjem.

Så er det i dag vi flyver hjem, eller det hedder vel egentlig i nat, da det er klokken 2 om natten vi flyver. Men ikke destro mindre er det snart. Vi har brugt dagen på at være inde i byen, for vi synes alligevel at klokken 11 måske var lidt tideligt at tage i lufthavnen. Men der var ikke så super meget at lave inde i byen, så vi fandt et sted hvor vi kunne sidde ned og få noget at drikke. Her fik vi så den ide, at vi kunne da kigge på at få lavet negle. (Vi sad lige ved siden af en neglebutik da vi fik denne ide, så måske ikke helt tilfældigt) Men det valgt vi så at få lavet, der var noget ventetid får de havde tid til os, men så fandt vi da bare igen et sted at sidde ned. Da vi så havde fået lavet negle var det ved at være aftensmadtid, så vi fandt noget og derefter besluttede vi at tage i lufthavnen. Selvom der godt nok var 7 timer til vi skal flyve, da vi ankom til lufthavnen, tænkte vi at det var lige så godt som at vandre rundt inde i byen. Men vi er nu kommet igennem check-in og jeg fik min kuffert igennem med 2 kilo for meget, uden at skulle betale for det og malerierne fik vi lov til at tage med som håndbagage, så det skulle der heller ikke betales for. Det vil jeg jo sige er en lille sejrer. Men jeg havde to kufferter inden vi ankom til det sidste hotel, men da overvægtespriser kan være meget høje, traf jeg en beslutning med min familie om, at det nok var bedre bare at efterlade den sorte. Det var meget underligt, at skulle efterlade den, men nu har jeg min helt egen kuffert i lyserrød, som også er den første jeg selv har købt. Men der er nu stadig 2,5 timer til flyet letter, så der er ikke så meget andet at gøre end at vente. Men der er nu ikke længe til jeg er hjemme, der er nu omkring 21 timer til jeg lander i København. Kan virkelig ikke vente, det bliver så godt at komme hjem.

Mine flotte julefarver. Er ved at være i rigtig god julestemning