Khao Lak

D. 8/11/2017

D. 9/11/2017

I dag fløj vi fra Bangkok klokken 12.05 til Phuket. Herefter tog vi med taxi til Khao Lak (Vi skulle betale ca. 400 kr. i alt for en tur der varer 1,5 time. Det er sindsygt hvor billgt tingene er hernede i forhold til derhjemme. Efter vi kom til hotellet og fik vist vores meget, meget lille værelse (nogen der sagde fejl bookning) lagde vi os bare i sengen og slappede af. Vi har ikke lavet så meget andet i dag. Vi købte nogle malebøger i lufthavnen, som vi har brugt det meste af dagen på at udfylde. Det har været super dejligt med en dag hvor vi bare har dovnet og bare slappet maks af. Så må vi se hvad dagen byder på af spændende ting imorgen.

Der er sket lidt forskelligt i dag. Dagen startede med at vi undlod at sætte alarm så vi bare kunne sove længe, godt nok med den mulighed at vi måske ikke ville nå morgenmaden. Det gjorde vi så heller ikke, men vi tog op på den cafe der er tilknyttet hotellet og fik fantastisk morgenmad/frokost. Vi fik fantastiske vafler med frugt, is og flødeskum på toppen. Dette var super hyggeligt og sidder der og spise og kigge ud over bjergene. Vi har truffet en stor beslutning. Vi har valgt at flytte hotel, det var simpelthen for lille og for meget larm fra trafikken uden for, til at vi kunne være der i næsten en uge, så vi har nu fundet et andet. Det er ikke bare fantastisk, det er bedre end det. Det er en sød bungalow, som ligger 10 min gang fra havet. Der er både spa, pool og strandbar. Det er den bedste beslutning vi har taget. Vi var så heldige at vi fik 50% af det vi betalte på det andet hotel tilbage, selvom det normalt ikke er noget de gør. Man kan gratis leje cykler her, så vi har lejet to cykler, så vi nemt kan komme rundt. Vi tog vores cykler og cyklede ned til stranden, hvor vi gik en lang tur langs vandkanten, hvor vi fik dyppet tæerne. Vejret er ikke så godt hernede lige nu. Der er stadig omkring 28-30 grader, men det regner så også meget af tiden, men det gode er at regnen er varm, så det er ikke koldt at være udenfor.

D. 10/11/2017

I dag har vi været så heldige at vejret startede med at være godt, med høj solskin og meget varmt. Dette betød at der var mulighed for at komme i poolen, hvilket var super lækkert og dejligt forfriskende. Det var noget vi bare har ventet på at have mulighed for, det er nemlig rigtig afslapning bare at drive rundt i vandet. Herefter lejede vi en scooter, så vi kunne komme ud at se den omkring liggende by. Niko styrede mens jeg sad bagpå. Vi fandt dog ikke rigtig noget spændende og stoppede ved et supermarkedet for at få nogle forsygninger, hvilket resulterede i at vi sad uden for i omkring 20 minutter, fordi det regnede så meget at det ikke var helt sikkert at kører. Da vi endelig kunne komme til at kører igen, tog vi tilbage til værelset og slappede af. Vi fik os noget af et chok her sidst på aften, da der lige pludselig var en geko indenfor oppe på væggen. I vores panik fik vi lukket vores kufferter og kom i en fart op i receptionen for at få dem til at fjerne den. Heldigvis ville de gerne hjælpe os og fik den fjernet. Dog ikke uden at de var en smule uhøflige og stod og grinede af os og snakkede sammen på thai så vi ikke kunne forstå dem, hvorefter de grinede videre. Men alt i alt har det været en god dag.

(Kunne endelig få min mojito, og den var bare god)

D. 11/11/2017

D. 12/11/2017

Dagen i dag har budt på mange grænseoverskridende oplevelser. Vi har i dag været ude på 1 dagstur som bød på en masse spændende oplevelser. Vi startede med at skulle kører på atv, jeg gik ind til det med den tanke at jeg ville være den trælse bagerst som ikke rigtig fik fart på. Der må jeg så ærligt indrømme at jeg overraskede mig selv. Da jeg lige havde fået styr på hvordan den virkede, gik der ellers bare der udad. Godt med fart op ad bakkerne (skulle ikke risikere ikke at kunne komme op) og bare fuld fart gennem vandpytterne. Det var en mega fed oplevelse og også en god oplevelse for mig med at komme ud af min comfortzone. Desværre var turen kun ca. 1/2 time, kunne sagtens være fortsat længe endnu. Det mest skræmmende ved denne tur var, at vi ikke fik hjelme. Dem vi kørte forbi havde hjelme på, men vi fik ikke nogen. Herefter stod den på river rafting. Havde ikke i min vildeste fantasi troede at det nogensinde var noget jeg ville komme til at gøre, eller at jeg faktisk kunne været helt vild med det, men ikke desto mindre var jeg det. Det er det vildeste jeg nogenside har gjort, og det var så fedt! Det var en 5 kilometers tur, og man havde muligheden for at fortsætte til 7 kilometer. Jeg ville heller end gerne have fortsat, jeg er mega overrasket over hvor vild jeg var med det. Men desværre ville Nikoline ikke fortsætte, så det blev desværre ikke det noget (øv bøv) Men det var sådan en fed tur, og det er klart noget jeg gerne vil prøve igen. Herefter stod den på elefantridning, som jeg allerede inden havde min tvivl om, da jeg ikke er sikker på at de bliver behandlet ordentligt. Vi kom op på disse elefanter, og det var forfærdeligt fra start af. Heldigvis så steg en af dem fra vores tur af efter 10 minutter, hvilket også gjorde at vi kunne komme af. Det var simpelthen forfærdeligt at se hvordan de behandlede disse fantastiske dyr og slog dem i hovedet med en skrap genstand, hvis de ikke gjorde som de fik besked på eller ikke gik hurtig nok. Håber lidt jeg kan gøre bod på det når vi skal ud og tage os af elefanterne på min fødselsdag, så vi måske på denne måde at gøre det godt igen. Herefter gik turen til et vandfald, som da var meget fint, men så var det heller ikke mere spændende. Så gik turen heldigvis videre, denne gang til the monkey caves. Der er aber over alt her, i alle størrelser. De var simpelthen så søde og de gik lige forbi en. Man kunne købe frugt og nødder til dem der og der var mange som det lykkes at håndfodre dem. Det var en helt speciel oplevelse. Så alt i alt har det været en dag fyldt med spænding og masse af oplevelser. Men også en meget lang dag, så jeg er godt nok træt nu, så der går ikke længe før jeg falder i søvn.

I dag har vi ikke lavet det store. Vi startede med at sove lidt længere i dag. Herefter tog vi op og fik morgenmad. Herefter gjorde vi noget vi har snakket om, at vi gerne ville gøre hernede, allerede inden vi tog afsted. Vi bestilte en omgang massage. Vi valgt en pakke med 2 timers oile massage og ansigtsbehandling. Har aldrig følt mig så afslappet som jeg gjorde efter, det var så dejligt beroligende. Det er klart noget jeg godt kunne forfalde til. Håber vi kan gøre det igen inden vi skal hjem. Det var også en lidt sjov oplevelse. For mens man ligger på maven og med hovedet nede i hullet i briksen, så kravlede de nogen gang op på briksen til en, for virkelig at kunne lægge trykket rigtigt. Det var en helt fantastisk oplevelse. Herefter tog vi ned til havet og fik frokost. Det var super afslappende bare at sidde der og nyde sin mad og drinks, mens man kiggede ud over vandet. Bagefter tog vi tilbage til værelset og skrev postkort, som vi håber vi kan få sendt afsted imorgen. Ellers har vi bare slappet af på værelset, da det begyndte at trække op til uvejr. Det har tordnet og lynet de sidste 4 timer, hvor der stopper lidt og så kommer igen med fuld knald. I øjeblikket er bragende så store, at vi kan mærke rystelserne i sengen. Det er meget underligt. Men alt i alt har det været en rigtig afslappende og god dag.

D. 13/11/2017

I dag har vi været på tur. Turen gik til Surin øerne. Her stod dagens program mest af alt på snorkling. Det var en super fed oplevelse og vildt spændende at komme så tæt på fiskene og se alle de forskellige slags og se koralrevet. Første gang vi snorklede var det i 40 minutter og herefter tog vi ind til en af øerne, hvor der var en 30 minutters pause til at se hvordan lokal befolkningen lever og til at købe souvenirer. Det var spændende med i et indblik i hvordan de lever og se hvor forskelligt det er fra derhjemme. Herefter tog vi videre til den næste ø hvor vi fik lækker frokost og hvor der var mulighed for at gå ned på den anden side af stranden og dyppe tæerne og lægge sig og få lidt sol. Så gik turen videre hvor vi nu skulle til 2 omgang snorkling, denne gang bestod det af 30 minutter. Herefter op i speedbåden igen og sejle 500-1000 meter til næste omgang. Selvom der ikke var så stor mellemrum mellem disse to stop, var det utrolig at se hvor stor forskel der var på koralrevet og på de forskellige slags fisk. Dette var en helt fantastisk oplevelse og nu kan jeg bare overhovedet ikke vente til vi skal ud og dykke, så vi kan komme endnu længere ned og se endnu flere fisk. Der var heldigvis styr på sikkerheden når vi dykkede, for de anbefalde at må tog redningsvesten på imens. Dete har dog resulterede i at vi begge har rigtig flotte solbrændte mærker der hvor redningsvesten ikke dækkede. Så har nu rigtig fine aftegninger på ryggen. Da vi kom hjem fra turen tog vi ned på resturanten som hotellet har ved stranden og fik aftensmad. De var super hyggeligt, da der allerede var blevet mørkt og de havde sat stearinlys på bordene og man kunne sidde og kigge ud over vandet (altså den del man kunne se) og lytte til bølgerne. Men imorgen rejser vi videre, og tingene er næsten pakket. Så bliver det spændende at se hvad det næste sted bringer af spændende ting.

Lille minde tallerken har jeg købt

Imponerende hvor klart vandet er