Bangkok

D. 3/11/2017

Så er vi landet i Bangkok efter 2 lange flyveturer og en god omgang ondt i numsen efter at have siddet så meget ned. Vi er lige nu på New Road GuestHouse og skal være her til den 8 inden vi rejser videre til Phuket.

Vi har startet den første dag hernede stille og roligt ud. Vi startede med at tage til hjertet af Bangkok, hvor alle de store shoppingcentre befinder sig. Det var nu en noget skuffende oplevelse, ikke de store udvalg af ordentlige butikker, men dog en lykkelig Niko da hun opdagede at der var en Nyx butik. Vi har også besøgt Madame Tussauds, hvilket var en meget spændende og sjov oplevelse.

Madame Tussauds

Niko møder sit store idol

Det er utroligt hvor virkelighedstro de ser ud

Så er der gode råd om livet med Oprah

Vi er så heldige at vi er i Thailand mens de afholdes deres årlige Loy Krathong, som er hvor man sætter en dekoration med lys i landet, for good luck. Vi fandt den flotteste dekoration, som forstillede en svane og tændte lyset og satte den i vandet sammen med de andre. En del af det for de lokale er også at smide mønter i dekorationen, for at forstærke heldet, vi havde nogle små mønter og deltog ligeså i dette. Vores dekoration holdte sig over vande i under 1 minut før den væltede, så måske skal vi tage det som et tegn på at tage den med ro, for heldet er ikke med os, åbenbart.

Her er en video af vores flotte lille dekoration på dens første tur i vandet

D. 4/11/2017

I dag var vi på en spændende cykeltur gennem Bangkok, som gav et indblik i de mange forskellige dele af Bangkok. Vi var igennem et mere velstående kvarter, med ufattelige dyre biler. Vi så også den mere fattige del af Bangkok, som dog var delt op i to dele. Den del der bor i små faldefærdige huse, som næsten er faldet i det meget beskidte vand og så den anden del som bor i noget som ligner gamle garager i 3 etager, men de bor dog 3 til 4 familier i hvert hus, for at have råd til at bo der. Det sjove ved disse områder var dog at de alle havde forholdsvis nye biler og scooter og disse blev passet rigtig godt på og blev dækket over. Vi var også over på den anden side af floden, til den anden del af Bangkok. Denne del bestod kun af folk der før boede på landet og er nu flyttet til Bangkok. Dette var en meget anderledes del af turen, da der ikke var særlig mange veje og man cyklede på små stier, som var omkring 60-70 centimeter brede (hvilket ikke giver meget plads at cykle på, specielt når der er mange skarpe sving)Det skal så lige sige, at på hver side af dette lille stykke var der vand eller mudder, og åbenbart meget normalt at folk falder i under cykelturene, heldigvis gjorde vi ikke. Dette var ikke det mest interessante, da det mest af det lignede hinanden, men ikke destro mindre en spændende oplevelse. Da vi cyklede ude i det almen kendte Bangkok skulle vi cykle og krydse de meget trafikerede veje. Det eneste guiden gjorde for at stoppe bilerne var at løfte hånden op og så var det ellers bare med at komme over. Thaierne kender ikke forskel på rødt og grønt, så mange af dem kører bare og de kører ind og ud mellem hinanden og meget tæt på hinanden og os. Alt dette forgik uden nogen form for beskyttelse i form af en cykelhjelm.

Det var en meget lang cykeltur som var på omkring 15-18 km. (guidens bedste bud - hvilket ikke siger så meget da han ikke var helt så god til at give gode bud), og har resulteret i en god omgang ondt i bagdelen, men det var det hele værd. Det har været en helt fantastisk dag, med en helt fantastisk oplevelse. (Også er der også forbrændt nogle kalorier)

Nu har vi sluttet dagen af med aftensmad fra MacDonnalds og afslapning med film på sengen.

Hvis der er nogen der nu ikke troede på at vi cyklede, så er beviset her.

Gruppen vi cyklede med. Vi var 6 dansker og 1 hollænder.

I dag har vi været på Backwaters boad and temple tour, som består af en 6 timers tur. Denne tur forgik mest i en båd, hvor vi sejlede ude i floden og i kanalerne. Da vi var inde og sejle i kanalerne stoppede vi ved en orkide farm, med de skønneste blomster i alle mulige farver (Jeg er vild orkider). Igen var der vand på begge sider af det lille stykke vi skulle gå over. Dette var et planlangt stop på vejen, det var dog mening at vi skulle sejle videre ned ad kanalen, men et træ blokerede vejen, da det var fandet ned over kanalen. Så vi måtte vende om og finde en anden vej i stedet for. Vi lavede et lille stop på en lille afsats, hvor man kunne købe nogle forskellige farvede majs ting, som man kunne fodre fiskene med, det var et meget hyggeligt lille sidespring. Vi kom til et lille sødt marked, med alverdens forskellige ting. Vores guide forsøgte at få os til at købe alt muligt og smage alt (Dette lykkes ham dog ikke) Efter dette var det igen ombord på båden og næste stop var et Buddha tempel, med de mest fantastiske Buddha figur og meget flotte bygninger. Næste stop var det sidste stop med båden før den sejlede videre, her fik vi frokost på en sød lille thai restaurant (maden kunne faktisk spise i dag). Herefter gik turen videre til the Grand Palace hvor der er de mest fantastisk udformet og udsmykket bygninger (Det er helt fantastisk, hvordan de har kunnet lave disse bygninger). Vi så også hvordan Buddha ser ud under de tre årstider (sommer, regntid and vinter). Herefter tog vi til endnu et tempel, hvor en enorm guld Buddha lå. Turen hen til dette tempel foregik i Tuk Tuk, som er en form for trehjulet taxi-scooter, en super hyggelig lille tur. Turen hjem fra hele denne tur foregik også i sådan en, dog en mindre behagelig tur. Han kørte meget hurtigt og meget tæt på de andre biler og scooter. Der var et stykke tid, hvor vi kørte mod pilretningen, hvilket var en smule nervepirrende. Vi spiste aftensmad ned i restauranten på New Road Guest House, hvilket var super lækkert vest mad (spaghetti bolognese og spaghetti carbonara med hvidløgsbrød - man tager aldrig fejl af gamle kendinge). Vi sidder nu og slapper af med film, inden den imorgen står på en god omgang shopping.

D. 5/11/2017

D. 6/11/2017

Dagen i dag har ikke været den vildeste, men stadig super hyggelig og en alt for fed dag. Dagen startede dog ikke helt super ud for mig. Jeg har lige puttet balsam i håret, da vandet på hele hotellet bliver slukket. Så står man der og må bruge det kolde vand fra køleskabet, for at forsøge at fjerne så meget sæbe som muligt. Vi snakker så med receptionen, som siger vandet vil komme tilbage inden for en time. Fint så spiser vi bare morgenmad først. Der går en time og vandet er stadig ikke tilbage, så vi beslutter ikke at vente længere og tager afsted på vores shoppingtur. Vi har shoppet stort set hele dagen, hvilket har været super hyggeligt og dejligt afslappende. Der er ikke noget som en god shoppingtur. Herefter tog vi tilbage til hotellet og fik aftensmad og derefter stod den endelig på et bad. Lige nu slapper vi bare af og ser en film inden vi smutter i seng, så vi er klar til vores sidste dag i Bangkok.

D. 7/11/2017

Vores sunde smoothies til frokost (super lækre)

Ufattelig hvor mange shopping poser der kan være i en stor

(Har vi mon købt for meget?)

I dag var den sidste dag i Bangkok inden vi rejser videre. Imorgen tidelig flyver vi til Phuket, hvorefter vi køre direkte i Khao Lak. I dag har igen bare været en afslapnings dag, som stod på en lille smule mere shopping (ups). I dag har vi oogså fået manicure, hvilket var en super fed oplevelse og meget afslappende.