Ø-hop

D. 22/11/2017

D. 23/11/2017

D. 24/11/2017

I dag var vores sidste dag på Koh Lanta. Stedet er ikke super fantastisk, men det går an. Det er utroligt nok en af de steder hvor vi har været, at de er bedst til engelsk. Er meget overrasket over hvor lidt engelsk de kan på hotellerne, hvor næsten alle deres kunder snakker engelsk. Vi valgte at sove længe i dag, hvilket betød at jeg vågnede klokken 12. Det var så dejligt bare at sove til man ikke kunne mere og egentlig ikke skulle noget. Det betød selvfølgelige at vi missede morgenmaden, men så er det jo godt at de havde frokost. Så vi spiste det og snakkede om at gå en tur ned til vandet. Så vi gik ind på værelset for lige at tjekke noget med flyet hjem, inden vi ville tage afsted. Vi nåede dog aldrig længere end sengen, hvilket også var meget godt, da himlen åbenede sig ikke længe efter. Så vi slappede bare og jeg fik tegnet og læst lidt, hvilket var super hyggeligt. Så lige pludselig så går alt strømmen, og det var ikke bare vores hotel, det var over hele øen. Så det betød at der heller ikke var noget strøm til viften, som sørgede for at holde rumtemperaturen nede til et udholdeligt niveau. De fik heldigvis gang i en nødgenerator, det var også super, ud over det faktum at den kun sørgede for at lyset ude på gangen kom tilbage. Det kan man jo ikke bruge til så meget. Men heldigvis kom strømmen tilbage inden vi gik i seng, ellers havde det været meget svært at sove. Men alt i alt bare en dejlig afslappende dag.

Vi er i dag taget videre til Koh Ngai hvor vi skal være de næste par dage. Vi havde købt båd billetter, da vi tog til Koh Lanta, da ham på båden kunne hjælpe os med det. Vi fik super billige billetter, hvilket måske også endte med at bide os lidt i røven. Da taxien kom og hentede os blev vores kufferter spændt fast bagpå med en enkelt strop, meget tæt på at falde af flere gange. Taxien er lavet at man sidder på ladet, men at der er bænk og overdækket over en. Men vi var 12 mennesker med den lille taxi, så vi sad meget tæt. Vi skulle med det de kalder en longboat, som bare er en lang, meget tynd båd. Der skulle sindsygt mange mennesker med, de fleste skulle på en dagstur. Så os ombord til sidst og så lige have løftet kufferterne ombord også, en smule besværligt. Men da der var så mange med, lå båden også meget lavt i vandet, hvilket gjorde at mange blev gennemblødte, og som om det ikke var nok, var der rigtig høje bølger. Så en som mig der kan blive søsyg på færgen mellem Aarhus og København, havde det ikke super godt under denne tur. Men vi kom frem i et stykke og nu er vi så på Koh Ngai. Vi startede tiden her rigtig smart ud, vi startede med at tage en mmiddagslur. Jeg vågnede først, så jeg gav mig bare til at læse, hører musik og senere se film. Så vi forlod først værelset, da vi skulle have aftensmad. Dette var dog ikke den største succes. Vi var hernede omkring 18.30 og vi havde først fået vores desert lidt i 9. De er ikke super opmærksomme her og betjeningen er ikke den bedste. Men vi har fået noget mad, så det går nok alt sammen. Lige nu sidder vi bare og slapper af nede i restauranten, da vi igen er komemt til et sted hvor de kun har internet her og i receptionen.

Godt med noget is

Men super fin udsigt til aftensmaden.

I dag var ikke en super fed dag, da jeg tilbragte det meste af dagen i sengen, da jeg havde feber og maveproblemer. Så der skete ikke det helt store i dag. Ikke andet end at vi besluttede at ændre vores planer. Det var oprindeligt mening at vi skulle til Koh Lipe imorgen, men da det ikke længere virkede så tiltalende og stedet på Langkawi så meget mere spændende ud, besluttede vi at aflyse Koh Lipe og tage direkte til Langkawi. Så det var nogenlunde det mest interessante der skete. Jeg gik i seng ved 21 tiden og sov 10-11 timer frem.