Langkawi

D. 27/11/2017

D. 28/11/2017

Langkawi

I dag begyndte den lange tur mod Langkawi. Vi skulle med speedbåden klokken 11, vi havde valgt den lidt dyrer tur, da hun sagde at denne båd ville komme til tiden og den anden godt kunne være timer forsinket. Vores båd kom så først 12.05, så det var vidst ikke helt til tiden, hendes eneste forklaring, da jeg spurgt hvad der foregik, der var meget vind, så den kunne ikke komme så hurtigt frem. Deres definition af meget vind, er det vi derhjemme ikke engang vil kalde en brise. Men nok om det, vi kom endelig ombord på båden, hvor vi tilbragte de næste 3 timer. Kun for at komme i land på Koh Lipe, hvor man skal gennem imigrationskontrollen. Dette var ikke super nemt, da vi hjemmefra havde fået af vide af vores rejseguide at vi ikke behøvede visum til Malaysia, bare vi kunne fremvise vores flybilletter. Dette fortalte de os så ikke var nok, hvorefter vi må fortælle dem at vi ikke har andet, da vi fik af vide at flybilletter var nok. De sender os så videre alligevel, kun for at finde ud af at vi ikke kan betale 200 Baht for departurkortet, vi får så alligevel lov at komme igennem. Herefter hen til paskontrol, hvor de beholdte vores pas og smed det i en kurv. Tror i lige jeg begyndte at gå i panik. Fik så spurgt mig frem til hvorfor vi ikke fik dem, dem ville vi få når vi kom ud på færgen. Super, så de havde nu vores personlige dokumentation, så vi skal bruge hvis der sker noget. Vi kom så endelig ud på færgen og spørger så igen hvornår vi får dem og efter et stykke tid får vi udleveret dem. Men vi har stadig ingen ide om hvorvidt vi kan komme ind i landet eller ej. Så efter at have ventet over en time på stranden, kan vi nu se frem til 2,5 time på en færge før vi er på Langkawi. Vi kommer så til Langkawi og skal igennem en kontrol, hvor de tjekker ens pas og om ens papir er iorden. Niko kommer rimelig hurtigt igennem, mens han længe sidder med mit pas. Det virkede som om han havde nogle problemer med at få taget et billede af det og finde min oplysninger. Troede et øjeblik at jeg ville blive nægtet adgang. Men jeg kom igennem og vi er nu begge to kommet godt frem til vores hotel. Det er et super lækkert sted, men dog heller ikke uden problemer. Vi havde skrevet med dem og at udvide vores ophold, men da vi ankommer kan de ikke finde os i systemet, før den 28 hvor vi oprindelig skulle være kommet. Men de finder så heldigvis efter et stykke tid frem til aftalen og vi får udleveret vores værelse. Så vi sætter vores ting fra os på værelset og så er det ellers bare mad. Klokken er nu 19.30 og vi har ikke spist siden morgenmaden. Vi havde ikke flere kontanter, da vi havde brugt de sidste til at betale på hotellet før, da vi ikke længere kunne bruge Baht, når vi kom til Langkawi, hvilket så betød at vi ikke kunne få noget frokost, da der ikke var nogen steder der tog i mod kort og heller ingen hæveautomat. Så vi var efterhånden meget sultne. Men hold da op hvor laver de god mad her. Det opvejer alt det dårlige mad vi har fået indtil videre. Så nu slapper vi bare af, inden vi forhåbentlig kan få noget mere farve imorgen, hvis solen beslutter sig for at komme frem.

Det er meget hyggeligt der hvor man spiser kan man opleve aber, man må bare ikke fodre dem.

Ved siden af lægger baren, hvor de har lamper der ligner vandmænd

I dag har vi ikke lavet det store. Vi sov længe, hvorefter vi gik ned i restauranten og fin en meha lækker frokost, med lækker desert. Det var super hyggeligt bare, at sidde der ved borde udenfor og kigge ud over vandet. Herefter gik vi op på værelset. Vi ville have brugt dagen ved poolen og fået noget sol, men heldet skulle ikke være med os. Det har været overskyet næsten hele dagen og så har det regnet en del. Så det vi troede skulle være en dag udenfor, blev i stedet en dag i sengen med film. Det er nu heller ikke så skidt. Har dog været en smule aktiv i dag. Vi gik 2,4 kilometer, for at hente McDonalds. Hotellet kunne ikke skaffe en taxi og kunne ikke fortælle hvornår de kunne skaffe en, så vi måtte ud i regnvejr efter mad. Så det kan godt være vi forbrændte noget ved at gå, men det holdte dog ikke så længe. Men det har nu været dejligt afslappende, og det er jo ikke så skidt. Men nu må vi se hvad dagen bringer imorgen, forhåbenlig nye eventyr.

Okay, så nye eventyr var ikke lige hvad dagen bød på. Den bød i stedet på afslapning ved poolen. Det var godt vejr i dag, hvor solen kom frem engang imellem så vi kunne få noget sol. Når det så blev alt for varmt og man lå der og følte sig som en kogt kartoffel, så kunne man bare gå 10 skridt og så var man i poolens kølende vand. Det var super dejligt efter have brugt nogle timer i solen og i poolen, så gik vi over i poolbaren som var lige ved siden af og fik et par drinks. Drinks er noget de kan finde ud af at lave her, med en masse alkohol i. TIl aften spiste vi på hotellets restaurant, hvilket mildest tal var en skuffelse i dag. Vi bestiller begge en rib-eye steak med tilbehør, og da vi så får det er kartoflerne ikke kogt ordentlig, så vi sender det tilbage. De har så meget svært ved at forstå hvad det er vi vil have og efter at have forklaret dem det 5 gang kommer maden endelig tilbage, kun for at vi kan finde ud af at de stadig er rå og kødet er en smule for rødt. Men vi gider simpelthen ikke tage kampen med dem engang til, så vi spiser det og bestiler derefter desert. Det går heldigvis nemmere, altså efter vi får kontakt med dem. Men vi fik noget at spise og det er jo hovedsagen. Nu er det bare afslapningen med film, inden det er sengetid. Så må vi se om det er imorgen vi skal lave noget eller hvad dagen nu bringer af spændende ting.

Så i dag tog vi på eventyr, eller retter sagt vi tog på 3D museum. Ja ved det godt, det lyder mega kedeligt, men det var nu faktisk ret sjovt. Det er det største 3D museum i Malaysia og det 2. største i verden. Det var meget sjovt, man gik gennem forskellige zoner. Der var foreksempel en safari zone, en optisk illusion zone, en klassisk zone, en fantasi zone og mange andre. Så man gik fra den ene zone og videre til den næste, og selv overgangene fra den ene zone til den anden var virkelig gennemførte. Det er virkelig imponerende hvordan de har fået det laver og hvor realistisk noget af det ser ud. Det var også en kanon mulighed for at få taget billder, så bare vent der kommer mange ind. På turen derud brugte vi næsten hele turen på, at forklare taxichaufføren at vi ikke skulle med kabelbanen, men at vi skulle til museumet. Han blev ved og ved med at forsøge at få os på den tur og virkede nærmest irreteret over at vi sagde nej. Han var også lige ved at vende om, da han kørte forbi et sted med fugle, som han lige kom i tanke om at man også kunne se. Vi fik ham heldigvis til at holde sig til planen og kører mod museet. Han fortsatte dog med sine forsøg på at overtale os til noget andet. Vi ville rigtig gerne op i kabelbanen, man da der i dag har været rigtigt overskyet, ville det ikke have været nogen særlig oplevelse, da man så ikke kunne se så meget og det var også derfor at vi blev ved med at sige nej til ham. Men det var en super hyggelig og sjov tur. Vi har sluttet dagen af med mad fra restauranten, som var okay i dag, og drinks. Det går man aldrig fejl af.

D. 29/11/2017

Så i dag sov jeg til omkring klokken 14, hvilket nok også er fair nok, når man tænker på at jeg først faldte i søvn omkring klokken 4. Det er super dejligt at kunne sove længe, det har vi gjort cirka hele tiden vi har været på Langkawi, men det gør det nu ikke mindre rart. Vejret har ikke været meget bedre i dag, faktisk lidt værre, det har regnet meget af dagen. Så derfor har dagen foregået inde på værelset, med at lave absolut intet. Hvilket nu også er meget dejligt. Jeg slapper rigtig meget af når jeg bare ligger og ser film, og det er jo ferie vi er på, så det passer jo perfekt. Vi gad ikke gå ned i restauranten i dag, så vi bestile roomservice og fik dem til at komme med det. Det var super hyggeligt at sidder der i sengen og spise, mens vi så en sød julefilm. Jeg har nu pakket alle mine ting, da vi tager videre imorgen. Vi har valgt at flyve til Kuala Lumpur og så tager derfra hen til Cameron Highlands, hvor vi skal være. Både fordi det tager 1 time og 10 minutter med fly til Kuala Lumpur og derfra 4 timer til Cameron Highlands og det tager 10-12 timer fra Langkawi til Cameron Highlands, så der er en del tid at sparer. Men også fordi hotellet her ikke hjælper med transport, så vi kan ikke engang få hjælp til hvad for en færge vi skal med, eller hvad vi skulle gøre når vi kommer i land, hvor vi eventuelt kunne finde en bus. Så derfor var dette også en nemmere løsning. Så bliver det spændende at se hvad det næste sted byder på.