Kuala Lumpur

D. 6/12/2017

D. 7/12/2017

D. 8/12/2017

Så er vi ankommet til Kuala Lumpur, som er det 2 sidste stop inden turen går hjem. Vi har tre overnatninger her. Men vi ankom hertil omkring klokken 18, dog ikke uden problemer. Vi havde bestilt en bustur fra Taman Negara til Kuala Lumpur, hvad damen i receptionen dog bare havde undladt at fortælle, var at bussen kun kører til et bestemt hotel, så man selv skal med taxi derfra. Hun havde aldrig spurgt os, hvilket hotel vi skulle til og vi gik ud fra at vi skulle vise bookingen til chaufføren som vi har gjort de andre gange. Men det var heldigvis ikke så svært at få en taxi og hotellet lå heldigvis kun en lille halvtime fra hvor vi blev sat af. Men vi er som sagt ankommet til det her fantastiske hotel og vi bor på 17 etage. Vi besluttede her til aften at gå ned i hotellets restaurant og se hvad de havde af mad, men det var kun kinesisk, så vi gik ind i centeret som ligger i forlængelse af hotellet for at finde noget. Der gik dog noget tid ind vi fik noget mad, da jeg fandt alle de her lækre butikker som jeg bare måtte ind i. Så kom måske til at bruge lidt penge, hovsa. Men vi fik noget mad og er nu tilbage på værelset. Så nu slapper vi af og så må vi se hvad dagen imorgen bringer af spændende ting.

Jeg ved godt hvad i alle tænkte igår, da i hørte vi fik behandlinger i spaen, hvem gider dog have sådan med Bella, hun kan jo ikke holde mund længe nok. Men det kan jeg faktisk godt, når jeg vælger det, hvilket ikke er særlig tit, men hvad er det sjove også i det.

Så i dag har den stået på shopping, men det kommer nok ikke som en overraskelse, når man kender mig. Men kom til at købe en del, men kan sige at de alle er så lækre og måske faldte der også en par julegaver ned i poserne. Men når man nu køber så meget som jeg gør og kun har en medium størrelse kuffert, så er der ikke plads til så meget. Så det var jo ikke anderledes end at jeg har købt en ny større kuffert. Det var enormt befriende at bare kunne lukke sin kuffert med lethed, uden at skulle sætte sig på den for at lukke den. Men der er min allerførste kuffert, som jeg helt selv har købt, så det er også spændende og selvfølgelig har jeg valgt den i en farve der passer til mig. Men det har været super hyggeligt bare at gå stille og roligt rundt og kigge på butikker. Ikke noget med at skynde sig eller have noget man skulle nå, bare tage sig alt den tid man ville. Her til aften tog vi i biografen og så "A bad moms christmas", det var en super morsom film og også en jeg rigtig gerne ville se, så det var jo helt perfekt. Så nu kan vi også sige at vi har prøvet at være i biffen på vores ferie. Nu vil jeg pakke min kuffert færdig og så tror jeg også jeg vil i seng, klokken er mange efterhånden.

Så i dag har vi ikke lavet så meget andet end igen at gå rundt i shoppingcenteret, men da vi kom sent op, var vi der heller ikke så længe, for der var ikke rigtig tid til at finde et nyt og vi havde været forbi alle butikkerne i det her center mere end en gang. Der var dog et center på den anden side af vejen, som vi lige hurtig kiggede på. Det forlod vi dog hurtigt igen, for det var fyldt med alle de store eksklusive mærker og det var alligevel ikke lige noget for mig i dag. Men herefter tog vi tilbage på værelset og slappede af med en film, inden vi tog ud for at få en sen aftensmad. Nu skal de sidste ting bare pakkes, inden vi imorgen tager videre til Singapore som er turens sidste stop inden turen går hjem. Vil sige i bagklogskabens lys var 1,5 måned nok for meget til vores første rejse alene, men det er jo også en del af turen, at lærer hvad der fungerer for en og hvad man måske skal gøre anderledes hvis man nogensinde kommer i en ligende situation. Men jeg glæder mig godt nok også til at komme hjem til alle igen. Nu er der kun omkring 1 lille uge til vi lander derhjemme.

Et lille udpluk af et show vi oplevede i det eksklusive shoppingcenter. Meget underholdende