Cameron Highlands

D. 30/11/2017

D. 1/12/2017

Så er vi ankommet til det nye sted, efter en noget træls oplevelse i lufthavnen. Vi have bestilt billetterne over nettet, og havde kigge det grundigt igennem for at se om der stod nogle steder at man skulle tilvælge bagage. Det stod der ikke nogle steder og derfor gik vi ud fra at det var inkluderet, for på deres hjemmeside står der også hvor meget man må have med. Men vi fik så en grim overraskelse i lufthavnen, da vi skal checke ind for vi af vide at det ikke er med og at det kommer til at koste lidt over 1500 kroner. Det var ikke lige de fedeste penge at skulle af med. Men vi var jo nødt til det for at få vores ting med. Da vi så lander finder vi så endelig et sted hvor vi kan få en taxi, så vi kan komme hertil. Hun siger så at det vil tage to timer, det er jo helt super tænker vi, så tager det kortere end antaget. Ja, det tog så alligevel 4 timer og kostede så omkring 785 kroner. Det har været en meget dyr dag. Så kommer vi så til hotellet, som mildest talt er en bunke lort. Vinduerne og døren kan ikke lukke ordentlig så der kommer vand ind, der er et problem med toilettet så der løber vand ud, og det kan de ikke fikse og så er der mug i loftet ude på toilettet. Det er et super hyggeligt sted vi har fundet her, heldigvis er det kun for 2 nætter og så tager vi videre. Så er der heller ikke særlig godt internet, så alt hvad man laver tager en halv krig. Nu er der kun 14 dage tilbage af rejsen. Det er underligt at tænke på at det snart er slut, men det bliver godt nok også godt at komme hjem. Savner godt nok tingene og menneskerne derhjemme, det bliver rart at se alle.

Så er det december!!!! Så er der ikke længe til jul!!! Vi havde planer i dag om at tage ud og se nogle te marker, ja det lyder ikke som det mest spændende, men vores rejseguide sagde at det var noget man burde opleve. Men den plan blev hurtigt ødelagt, da vi stod op og så at det regnede. Men vi tænkte vi ville vente lidt og se om det ikke stilnede af, det gjorde det så ikke, faktsik det modsatte. Det begyndte at øsregne. Det var ikke muligt at komme uden for døren, uden at blive plaskvåd, før omkring klokken 16. Vi havde heller ikke fået noget at spise, da vi kom for sent op til at nå morgenmaden, og ved frokost tid, ja der regnede det. Men der klokken 16 kunne det ikke rigtig betale sig at gå ud og finde noget mad, når der kun cirka var 2 timer til aftensmad, så vi ventede og spiste lidt af det slik vi havde. Så vi har bare slappet af, spillet, set film og hørt musik i dag. Ikke det mest spændende, men sådan er det jo nogen gange. Men imorgen tager vi videre til tredje sidste sted, så må vi se om det ikke er bedre.